איך לשפר הורדות בחנות האפליקציות

הליך יצירת אפליקציה הוא הליך מורכב שיכול לארוך זמן רב. אך מה קורה ברגע שהאפליקציה מוכנה? זה הזמן להתחיל לשווק אותה וליצור הורדות שלה. החשיבה על הורדות האפליקציה צריכה להיות חלק בלתי נפרד מתכנון האפליקציה עצמה וכל מי שניגש לתחום יעשה טוב אם יכיר את השיטות השונות לשפר את ההורדות בחנות האפליקציות.

מדוע חשוב לשפר את ההורדות בחנות

רגע לפני שאתם מתחילים לברר איך תשפרו את כמות הורדות האפליקציה שלכם חשוב שתבינו מדוע עליכם להקדיש משאבים של זמן וכסף כדי להגדיל את כמות ההורדות. כדי שהאפליקציה שלכם תצליח ותהיה רווחית, וכדי שהמודעות אליה תגדל, אתם זקוקים להורדות שלה ולשימוש בה. לכן, חלק בלתי נפרד מבניית האפליקציה צריך להתייחס לשיווק שלה.

אמצעים להגברת המודעות לאפליקציה ומכאן להגדלת ההורדות

  1. רשתות חברתיות

אפשרות אחת לפרסום ושיווק האפליקציה שלכם היא שימוש ברשתות החברתית. הרשתות החברתיות הן מקום מעולה להכיר את קהל היעד שלכם ולכן עליכם למצוא דפים וקבוצות שיתאימו לכם. הדפים והקבוצות יכולים לעסוק בתחום שדומה לזה של האפליקציה שלכם והם יכולים לעסוק בתחום האפליקציות.

  1. בלוגרים ומובילי דעה

בלוגרים ומובילי דעה יכולים להוביל משתמשים רבים להוריד את האפליקציה שלכם מחנות האפליקציות. גם כאן, כמו ברשתות החברתיות, אפשר לפנות אל בלוגרים ומובילי דעה בתחום האפליקציות או בתחום שבו עוסקת האפליקציה שלכם. יש לערוך תכנית מסודרת איך לפנות אליהם, שכן ישנם בלוגרים ובעלי אתרים שיבקשו להיות הראשונים שמורידים את האפליקציה כדי לכתוב עליה ויש שיסכימו להביע את דעתם ולהעביר ביקורת גם לאחר ההשקה ולאחר שהאפליקציה באוויר.

  1. כתבות יח"צ

כתבות יח"צ הן כתבות שאמורות לקדם את האפליקציה. הכתבות יכולות להיות באתרי אינטרנט מובילים (אתרים מובילים בתחום האפליקציות או אתרים כלליים כמו אתרי חדשות) והן יכולות להיות גם בעיתונות או בכתבות טלוויזיה.

  1. החלפת פרסומים

פעולה זו נקראת Cross Promotion ומשמעותה שיתוף פעולה עם אפליקציות נוספות, כלומר שכל אפליקציה מפרסמת אצלה את האפליקציה השנייה. שיטה זו יכולה להיות יעילה מאד כיוון שהיא חושפת את האפליקציה ובכך יוצרת הורדות שלה.

  1. פרסום בתשלום

אמצעי חשוב שעומד לרשותכם הוא הפרסום בתשלום. ישנן שיטות שונות של פרסום בתשלום; תמורת חשיפה של האפליקציה, תמורת קליק או תמורת הורדה של האפליקציה בפועל. השיקול באיזה פרסום להשתמש הוא שיקול של עלות מול תועלת.

שיפורים קטנים שעליכם לבחון

מעבר לכך שישנן פעולות שאתם יכולים לבצע ויגבירו את המודעות לאפליקציה שלכם, אתם יכולים לשפר את נראות האפליקציה וכך להוביל להגברת הורדת האפליקציות. כדי לעודד את הורדת האפליקציה עליכם לכתוב אודותיה בצורה משכנעת ותוך שימוש במאה תווים בלבד.

חשוב להשתמש במילות המפתח הרלוונטיות עבור האפליקציה ועבור קהל היעד, ומומלץ להתאים לכל חנות הורדות את הכיתוב המתאים ביותר. נוסף לכך, יש לבחור אייקון בולט ולצאת מנקודת הנחה שהרושם הראשוני קובע ויכול להשפיע על כמויות ההורדה של האפליקציה.
בשיתוף עם – פריון Ynet.