יש טלוויזיה באינטרנט, קחו פופוקרן ותתרווחו…!

טלוויזיה באינטרנט

אם אתם מחשיבים את עצמכם חובבי טכנולוגיה אז בוודאי שמעתם על השלאגר החדש 'פופקורן טיים'. פלטפורמה חדשה יחסית שכבר מטלטלת את עולם הטלוויזיה באינטרנט והיא משולה לחצב והנחליאלי שמבשרים את הסתיו של מהפכת הטלוויזיה באינטרנט. כמו פופקורן טיים יש עוד פלטפורמות והיד עוד נטויה.

תודות ל'פופקורן טיים' אפשר לצפות בסדרות וסרטים דרך רשת האינטרנט. כן, ככה בחינם, כל אחד כמעט יכול להוריד את התכונה למחשב האישי שלו ובעזרת ממשק נוח ואינואיטיבי לצפות בסרטים ובסדרות שהוא אוהב. ללא התחייבות ומבלי לשלם אגורה שחוקה אחת. אבל כמו שאנחנו יודעים האינטרנט מקדים באלפי צעדים את עולם החוק והמשפט.

כשחברות טלוויזיה בישראל הבינו שמדובר כאן במהפכה שעלולה להזיק להן ולהכנסות שלהן, הן הגישו תביעה משפטית שתאסור על הישראלים להתחבר לפופקורן. לרגע חשבנו שזה הסוף אבל בית המשפט המחוזי בתל אביב עצר את הצו שהורה לחסום את הגישה לישראלים.

כמה סיבות הובילו את השופט להסיר את הצו. ראשית, לא ברור עדיין מי פיתח את תוכנת פופקורן טיים ומי אחראי לה. שנית, לישראלים שכבר הורידו את התוכנה, לפני צו בית המשפט, נשמרה הזכות להמשיך וליהנות מהתכנים ולא ניתן היה לחסום אותם.

בשל שתי סיבות עיקריות אלו, הוסר הצו וכול אחד יכול ליהנות מהפלטפורמה הנפלאה הזו, שהיא אגב מאוד נוחה ונעימה לתפעול. כמו כן, להרבה מהתכנים ניתן גם למצוא תרגום בעברית.

פופקורן טיים נחשבת לילד המחונן החדש בכיתה. היא לקחה את עולם שיתוף הקבצים צעד אחד קדימה. כך שאם בעבר נאלצנו לחכות עד שהקבצים שמכילים את הסרט או הסדרה שאנחנו רוצים לראות ירדו במלואם למחשב שלנו, הרי שעם פופקורן טיים ניתן להתחיל לצפות בסדרה/סרט כמה שניות מתחילת ההורדה. תכונות אלו לא רק מאפשרות לנו צפייה מיידית כי אם גם מקלות את העומס על המחשב שלנו.

אולם, כאמור, פופקורן טיים היא רק חוליה אחת בשרשרת ארוכה וגם אם ינסו לסגור או לחסום אותה, תקום פלטפורמה או תוכנה חדשה שתמלא את הצורך שלנו בבידור איכותי ומיידי. זה כמו לנסות לעצור שטפון עם מסננת. יש גם את נטפליקס שמציעה מאגר אדיר של סרטים וסדרות ואפילו מייצרת הפקות מקוריות משלה וכל זאת בתשלום חודשי זעום, ויש את אתר Hulu שמציע מבחר עצום של סרטים וסדרות טלוויזיה מרשתות כגון FOX או NBC – בחינם (כי הוא ממומן על ידי פרסומות).

אבל זה רק הסיפתח. יש היום טלוויזיה באינטרנט שהיא איכותית ומופקת על ידינו- הגולשים; הפקות מקוריות, הפקות נישתיות, הפקות לוקאליות ואנחנו רק בתחילת הדרך. היום אנחנו לא רק צורכי תוכן וידאו מקוון אנחנו גם יוצרים, מפיקים ושולטים בו. כל מה שנשאר לנו לעשות זה להכין לעצמנו פופקורן ולהתרווח…..