השוואה בין סמארטפונים

סמארטפון

התחרות בשוק הסמרטפונים מתחממת. לפני שאתם משדרגים את הטלפון שלכם, כדאי להשוות בין הסמרטפונים הפופולאריים שמייצגים את יצרני התוכנה והחומרה המובילים בעולם כמו: iPhone S5 ו-iPhone 5c של חברת אפל, הטלפונים של חברת Samsung – גלקסי 4S וגלקסי Note 3, נוקייה Lumia 1020, נקסוס 5, מוטורולה Moto X ו-HTC One.

נתייחס במאמר זה לפרמטרים הבאים: סוללה, מצלמה, תוכנה, עוזר קולי, חיישן טביעות אצבע, 4G LTE ומעבד.

סוללה

מבין הסמרטפונים שלעיל, חיי הסוללה של ה-Note 3 הם הארוכים ביותר, ושל האייפון C5 הקצרים ביותר. אבל יש גורמים רבים אחרים שקובעים את אורך חיי הסוללה בפועל. ולמעשה, כל אחד מהמכשירים יכולים לעבוד בשימוש רגיל במשך יום שלם ללא בעיות.

מצלמה

ה-Lumia 1020 מציע את מצלמת הסמרטפון ההיברידית הטובה ביותר בשוק. המצלמה כוללת את אפליקציה מתקדמת ביותר עם הגדרות ידניות שעונות על כל צרכי הצילום שלכם. אמנם רק למכשיר זה יש מצלמה היברידית, אבל זה לא אומר שלמכשירים אחרים אין מצלמות מעולות. בולט במיוחד האייפון S5 שכולל פלש LED כפול (מה שמוביל לצילום מהיר טוב יותר), תוצאות טובות כשהתאורה נמוכה, וצילום חד אוטומטי.

למרות שלמצלמה של HTC One יש רק 4 MP (מגה פיקסל) בלבד, היא מצוינת לצילום בתאורה נמוכה, וכנראה לא תבחינו בתוצאות הצילום ברזולוציה נמוכה יותר אלא אם כן תשתמשו בזום.

סמארטפון

תוכנה

שני האייפונים (S5 ו-C5) והטלפון של ווינדוס Lumia, הם המכשירים היחידים שלא נעזרים באנדרואיד (מערכת הפעלה למכשירים ניידים שמבוססת על הליבה של לינוקס). עם זאת רק נקסוס 5 ול-Moto X מנוהלים על ידי אנדרואיד בלבד. מכשירי סמסונג, LG ו-HTC משתמשים בתוכנות מותאמות אישיות, כדי לנסות ולבדל את המכשירים שלהם מהאחרים.

עוזר קולי

לאייפון יש סירי, ולמכשירי האנדרואיד יש google now, כאשר מכשירי גלקסי S4 ו-Note 3 מצויידים בנוסף ל-google now גם ב-S Voice, וה-LG G2 כולל גם Voice Mate. בעצם, כרגע יש רק לטלפון של ווינדוס חיפוש קולי בסיסי ויכולת להכתיב, ולא רק עוזר קולי שמאפשר רק הכרזה.

עוזרי קול כמו סירי וגוגל הם עכשיו בהישג יד, אבל האם לא היה לכם נוח יותר אם לא הייתם צריכים לגעת בטלפון כדי להשתמש בו? זו הייתה גם המחשבה של מוטורולה כשתכננה את גרסת ה-Moto X, שמאפשרת לזמן את Google now, על ידי אמירת מילות המפתח "OK, Google Now" גם אם המכשיר נמצא בצד השני של החדר. ולמרות שניתן לשטות בו, ה-Moto X "לומד" את הקול שלך, כך שאחרים לא יהיו מסוגלים להפעיל אותו באמצעות מילות המפתח.

כמובן שניתן להשתמש בסירי וב-google now ללא מגע יד, כל עוד יש לכם התקנים כמו אוזניות Bluetooth.

חיישן טביעות אצבע

אחד החידושים שמאפיינים רק את האייפון S5 הוא חיישן טביעת האצבע שמזהה אתכם על פי המגע. תוכלו לסרוק עד 5 טביעות אצבע שהאייפון יוכל לסמוך עליהם, וליהנות מהגנת סיסמה בלי הטרחה שכרוכה בהזנת הסיסמה. ניתן להשתמש בטביעת האצבע גם כדי לרכוש ב- App Store וב-iTunes.

4G LTE

כל הסמרטפונים בהם אנחנו דנים יתמכו בנתוני LTE (Long Term Evolution) מהירים.

מעבד

שלא כמו בעבר, במכשירי high-end, אין צורך לדאוג באשר למעבד, כאשר מדובר בביצועים. עם זאת, המעבד 7A של אייפון S5 וה-Snapdragon 800 ב-2G ובנקסוס 5 אמורים לספק את הביצוע המהיר ביותר לעומת שאר המכשירים.

אייפון S5 מבשר גם את הגעתו של מעבד 64-bit, אבל זה יהיה משמעותי הרבה יותר בעתיד מאשר בימים אלה..