תשתיות תקשורת לעסקים

תשתיות תקשורת לעסקים

תשתיות תקשורת לעסקים – כיצד בונים מערכת תקשורת בצורה נכונה

עסקים, גדולים וקטנים, בכל תחום, אינם יכולים לעבוד בצורה סדירה, יעילה ללא מערכות תקשורת המותקנות במקום. הדבר נכון, בוודאי, כשמדובר על עסקים, המנהלים הן תקשורת פנים משרדית והן תקשורת חיצונית, הן תקשורת טלפוניה והן תקשורת אינטרנטית, וכן בתי עסק אשר מעוניינים וצריכים לתעד, לשמור ולגבות את השיחות שהעובדים מבצעים, פנימיות או חיצוניות.

לשם כך, באופן טבעי, בתי עסק צריכים לעבוד עם חברות המתמחות בהקמת תשתיות תקשורת לעסקים בסדרי גודל שונים. לא מדובר בקו טלפון בודד אשר אמור לאפשר להוציא ולקבל שיחות או לנהל תקשורת אינטרנט, אלא מדובר, כפי שנוכל לראות בהמשך המאמר במערכות תקשורת מורכבות המאפשרות לספק פתרונות מקיפים ורחבים.

כיצד מקימים מערכות תקשורת בעסק?

על מנת להקים מערכות תקשורת לעסקים, יש ללמוד את הצרכים של העסק מחד ואת התנאים שעומדים לרשותו מאידך. לשם כך, צריך לאפיין את העסק בצורה נכונה, את תחום העיסוק שלו, אופי התקשורת הפנימית והחיצונית שהעסק אמור לבצע ועוד.

כאמור, יש לבחון גם את התנאים העומדים לרשות בית העסק, בין אם מדובר בתנאים כספיים שמאפשרים הקמת מערכת תקשורת כזו או אחרת, ובין אם מדובר בתנאי השטח, זאת על מנת לדעת איך בדיוק להקים את המערכת, מה נדרש לשם כך, וכיצד יהיה ניתן להתקין אותה באופן שישרת את הצרכים של המנהלים והעובדים על הצד הטוב ביותר.

מה כוללת מערכת תקשורת בעסק?

אפשר לחלק תשתיות תקשורת לעסקים לשני חלקים עיקריים. יש את החלק הטכני של הציוד, קרי נתבים, מתגים, המערכות הפיזיות עצמן, אשר מאפשרות כמובן לקיים את הפונקציות השונות של התקשורת. החלק השני, מתייחס כאמור לפונקציות השונות שהמערכת כוללת. כל בית עסק יבחר בתשתית תקשורת רלוונטית עבורו, על פי הפונקציות שהיא כוללת.

בין היתר מדובר אפיון של תשתית תקשורת על פי הצרכים של העסק והתנאים של המקום, תוך התאמה על פי סוג וגודל העסק. כמו כן, התשתית תכלול מערכות טלפוניה IP, מערכות ניתוב שיחות, מרכזיות ועוד.

ניתן גם להתקין מערכות טלפוניה בענן. מדובר על מערכות שעובדות על שרת חיצונית ללא התקנה של מערכת כזו אחרת באופן פיזי. הכל מתבצע דרך שרת של החברה אליו ניתן להתחבר דרך ממשקים שונים. היום יותר ויותר בתי עסק מעדיפים להתקין מערכות תקשורת בענן, הן בגלל שזה חוסך מקום וזמן והן בגלל העובדה שזה מאפשר שליטה על המערכת ממקורות שונים ולא רק ממקור פיזי אחד.

בנוסף לכל זה, יש להתייחס לשאלת האבטחה של המערכת, בין אם מבחינה פיזית ובין אם מבחינת רשת, וכמובן כל מה שקשור לאבטחת שיחות ומידע אשר נשמרים על גבי שרתים. כולל אבטחה למניעת הונאות, גניבת מידע או כל דבר אחר שיכול לפגוע בתפקוד העסק.