טאבלט או מחשב נייד – מה מתאים למי ולאיזה צורך?

כניסתם של הטאבלטים לשוק האלקטרוניקה והמחשבים טרף את הקלפים והעמיד בפני הצרכנים אפשרויות חדשות רבות. כמעט כל אחד ואחת מאיתנו מחזיקים כיום לפחות אחד מבין הגאדג'טים השונים – סמארטפון, מחשב נייד או טאבלט. אצל לא מעט אנשים ניתן למצוא יותר ממכשיר אחד, דוגמת מחשב נייד וסמארטפון גם יחד.

מכשירי הטאבלט נועדו לשרת מגוון צרכים שונים, חלקם חופפים לאלו הנענים על ידי המחשב הנייד. במאמר הבא נבחן את ההתלבטות שבין רכישת מחשב נייד לרכישת מכשיר טאבלט חדש, וננסה להבין האם כל אחד מהם מתאים לסוג שונה של אנשים, או שמה מדובר במוצרים משלימים העונים על צרכים שונים של אותו משתמש.

האייפד החדש או מחשב נייד מומלץ – מהם בכלל הצרכים שלנו?

המחשבים הניידים והטאבלטים מכילים אלפי ומיליוני יישומים שונים, וכך הן עונים על צרכים בסיסיים שלנו (תקשורת, חיפוש מידע וכד') והן מספקים לנו יכולות ואפשרויות חדשות, אשר את חלקן הגדול אפילו לא דמיינו לפני כמה שנים. לכן, סביר להניח כי אין תשובה חד משמעית לשאלה – האם טאבלטים עדיפים על מחשבים ניידים, או להיפך? על כל אחד לעשות את השיקולים שלו, אך על מנת לעשות זאת, עלינו קודם כל להגדיר את הצרכים והרצונות שלנו מהמכשיר – האם אנו זקוקים לו בעיקר על מנת לצרוך מדיה ולהעביר את הזמן בנסיעות ברכבת, או שאנחנו מחפשים כלי עבודה של ממש עליו נוכל לכתוב, לבצע חישובים וכד'? האם אנו מעוניינים להשתמש במכשיר בעיקר בבית, או יותר בדרכים, במקום העבודה ובכיתת הלימודים?

לאחר שנגדיר את הצרכים הכלליים שלנו מאותו מכשיר אלקטרוני שאנו עתידים לקנות, נוכל להתחיל ולאפיין את הטאבלטים מול המחשבים הניידים, על מנת להבין האם ברצוננו לרכוש את האייפד החדש, טאבלט אחר כלשהו או מחשב נייד מומלץ ואיכותי.

כעיקרון, מכשירי הטאבלט אמנם מסוגלים לבצע כיום מגוון עצום של יישומים, אך הם אינם משרתים את אותם צרכים כמו המחשבים הניידים. מכשירי הטאבלט מהווים פתרון מצוין עבור מי שמעוניין לקחת עימו בתיק מכשיר דק וקל, אשר מאפשר גלישה באינטרנט, מתן מענה למיילים, צפייה בתכנים בידוריים שונים (סרטונים, סרטים, סדרות, מוסיקה וכד'), דיבור עם חברים ומכרים בצ'אט ובתוכנות דוגמת סקייפ וכד'. הטאבלטים החדשים הינם קלי משקל, נכנסים בכל תיק גב ונוחים מאוד לנשיאה ולתפעול.

מחשב נייד, לעומת זאת, יכול לעשות את כל מה שהטאבלטים עושים, ויותר מכך. אמנם מרבית המחשבים הניידים אינם משתמשים כיום בטכנולוגיית מסך המגע בה משתמשים הטאבלטים, אך מחשב נייד הוא מחשב לכל דבר ועניין – ניתן להריץ עליו תוכנות רבות במקביל, לעבוד על גיליונות חישוביים ולכתוב קטעי מלל ארוכים בקלות באמצעות המקלדת האמיתית (לעומת המקלדת הווירטואלית של הטאבלטים). מחשבים ניידים חזקים מאפשרים גם הרצת תוכנות מקצועיות שונות, כך שלמעשה, עבור אנשים רבים מדובר במעבדת עבודה ניידת, אותה ניתן לקחת לכל מקום. החיסרון הוא כאמור הגודל והמשקל – רבים מאיתנו מתרוצצים מדי יום בין עשרות מקומות שונים (בית, עבודה, לימודים, פגישות, תחבורה ציבורים וכד'), ונשיאת מחשב נייד עלולה להכביד ולעייף (הדבר נכון במיוחד בנוגע למחשבים ניידים בעלי מסך גדול, אשר הינם כבדים יותר).

אז מה מתאים לכם יותר – טאבלט או מחשב נייד? זה כבר תלוי בצרכים ובשיקולים האישיים שלכם – האם אתם זקוקים לכלי עבודה של ממש איתכם בדרכים, או רק באמצעי תקשורת והצגת מדיה נוח ומהנה?.