מחשב נייח או נייד?

שאלה בהחלט הגיונית שמציקה לא מעט אנשים הבאים לקנות מחשב חדש היא "מה עדיף לקנות – מחשב נייח או נייד?" – בסופו של דבר, לכל אחת מהאופציות היתרונות והחסרונות שלה ועל-מנת להגיע למסקנה הנכונה ביותר, צריך לקחת כל מקרה לגופו. כל אדם הבא לקנות מחשב קונה אותו לצורך מטרה מסוימת שלשמה המחשב ישמש לו בעתיד ועל-מנת שיבין מה באמת עדיף לו, ראשית על הקונה לדעת את כל היתרונות והחסרונות הקיימים במחשבים ניידים ובמחשבים נייחים כאחד ושנית לדעת להתאים מבין כל היתרונות והחסרונות את הדברים שהכי משמעותיים לצרכים לשמם הוא רוכש את המחשב החדש.

יתרונותיו וחסרונותיו של המחשב הנייח

מחשב נייח, מחשב שולחני או איך שלא תרצו לקרוא לו הוא מאותם המחשבים הגדולים היושבים בבית ומאפשרים שימוש ממנו נטו. לא ניתן לקחת אותם איתנו לכל מקום שנחפוץ וכתוצאה מכך יכולים להיחשב מחשבים שולחניים לנטל עבור האדם המחזיק בהם. מצד שני, על אף החיסרון המשמעותי בניידות, מחשבים נייחים מאפשרים יצירה של מפרט הרבה יותר איכותי עם מעבדים חזקים יותר, זיכרון פנימי גדול יותר, שטח אכסון מנופח ומסכים מרשימים בהרבה. מחשבים שולחניים ישמשו בדרך-כלל לצרכים כבדים יותר של הרצת תוכנות רציניות, שימוש בכל מיני מערכות מסובכות ששוקלות המון ותהליכי ה-CPU שהם מפעילים על המחשב כבדים יותר. בנוסף, אם אתם גיימרים – תוכלו להיות כאלה אמיתיים רק עם מחשב נייח אשר יוכל להריץ משחקים כבדים ולהיות בעל כרטיס מסך מספיק טוב להכיל אותם.

יתרונותיו וחסרונותיו של המחשב הנייד

מחשב נייד, לפטופ או איך שלא תרצו לקרוא לו הוא מאותם מחשבים נישאים המאפשרים תנועה בלתי מוגבלת תוך אפשרות השימוש במוצר. חסרונותיו ויתרונותיו של הלפטופ בעצם נגזרים מהחסרונות והיתרונות שקיימים במחשב נייח. לרוב הם ישלימו אחד את השני והחסרונות של המחשב הנייח יהיו היתרונות של המחשב הנייד ולהיפך. השימוש במחשבים ניידים נעשה בדרך-כלל על-ידי אנשי עסקים הנדרשים להיות מעודכנים ולעבוד גם כאשר הם רצים ומתרוצצים בכל מיני מקומות בהם לא ניתן לעבוד בצורה מסודרת.

אז איך מחליטים מה עדיף?

בסכומו של עניין, אחרי שהבנו את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהגורמים – נצטרך לחשוב עם עצמנו: לשם מה אנחנו בכלל קונים מחשב? מה יהיה השימוש שלנו בו ולמה אנחנו כל-כך צריכים אותו? כאשר נדע את התשובה לשאלה והיתרונות והחסרונות של כל אחד מהמוצרים יהיו מוצגים לנו בבירור מול העיניים – נוכל תוך מספר שניות להגיע להחלטה הטובה ביותר עבורנו..

השאר תגובה