האם עדיף לתקן מחשב נייד או לקנות חדש?

המחשב הנייד הוא אחד מהפריטים החשובים לנו ביותר וכמעט ולא ניתן להסתדר בלעדיו. אך מה עושים כאשר המחשב מתקלקל או נפגע? האם כדאי לתקן את המחשב או שבכלל עדיף לרכוש מחשב חדש? לכל חלופה יש יתרונות וחסרונות ולעיתים נגלה שלא משתלם לנו לתקן את המחשב וכי במחיר התיקון ניתן לרכוש מחשב נייד חדש. לעומת זאת, ישנם תיקונים שהם קטנים יחסית ובהם כדאי להשקיע, וכך לחסוך אלפי שקלים ברכישת מחשב נייד חדש. עוד על ההתלבטות הזו שמעסיקה רבים מאיתנו, בכתבה הבאה.

מתי יש לתקן מחשב נייד?

ישנם מקרים רבים בהם יש צורך בתיקון המחשב הנייד. כאשר הדיסק הקשיח נהרס, חובה לתקן מייד את המחשב (ותיקון כזה עולה לא מעט כסף). ישנם גם מקרים פשוטים יותר כמו מחשב שנתקע, מחשב שווירוס תקף אותו או כפתור שנפל ולא מתפקד. לעיתים יש בעיות קשות עם הסוללה שכבר לא מתפקדת, ולעיתים המסך של המחשב הנייד נפגע ומקשה על השימוש במחשב. במילים אחרות – יש אין ספור אפשרויות לנזקים שעלולים להיגרם למחשב, ובכל פעם יש לבצע שיקול של עלות מול תועלת ולברר האם עדיף לתקן או פשוט לרכוש מחשב נייד חדש. חשוב לזכור כי תיקון של מחשב נייד אינו פשוט וכי כל פתיחה של המחשב ונגיעה לא זהירה בו עלולה לפגוע בו עוד יותר. לכן, במקרה של מחשבים ניידים יש לשקול שבעתיים אם לשלוח לתיקון או לרכוש חדש!

השיקול המרכזי – השיקול הכלכלי!

כמובן שכמו ברוב ההתלבטויות מהסוג הזה, השיקול המרכזי הוא השיקול הכלכלי. כלומר – מה יעלה לכם יותר – לתקן את המחשב או לרכוש מחשב נייד חדש. אם המדובר בתיקון קטן של כמה מאות שקלים, כדאי לשקול את תיקון המחשב מכיוון שעל רכישת מחשב חדש תוציאו לפחות 1500 שקלים ולרוב יותר. לעומת זאת, אם הלך לכם הדיסק הקשיח או יש לכן וירוס שקשה מאוד לטפל בו (ועלות הטיפול בו היא גבוהה מאוד), כדי לשקול לוותר על התיקון (שגם כך יעלה במקרים אלה לא מעט, כמעט כמו מחשב חדש) ופשוט לרכוש מחשב חדש. גם לגיל של המחשב יש כמובן משמעות. במקרה של מחשב ישן הנמצא אצלכם כבר מספר שנים, העדיפות היא לרכישת מחשב חדש ומשודרג במידה ויש תקלה רצינית. תקלה במחשב חדש היא הזדמנות נהדרת לשדרג את עצמכם ולרכוש מחשב חדש וטוב יותר. לעומת זאת, אם רכשתם מחשב רק לפני שנה ויש לכם תקלה שניתן לתקן בעלות סבירה – עדיך לתקן ולא להוציא אלפי שקלים על מחשב חדש. נקודה חשובה במיוחד – אם המחשב שלכם נמצא בתקופת האחריות שלו (כלומר אתם מקבלים את התיקון בחינם) – מומלץ לתקן את המחשב (כחלק מהאחריות) ולא להוציא כסף מיותר על מחשב חדש.

את התיקון עצמו יש לבצע במעבדת מחשבים איכותית, בעלת ניסיון ומוניטין רב, על מנת שתקבלו תיקון איכותי ותמורה מלאה לכספכם. כך גם במקרה של רכישת מחשב חדש – עש זאת רק מבית עסק מוכר ושיש לכם עליו המלצות חמות.

לסיכום, כאשר מתלבטים בין תיקון המחשב הנייד לבין רכישת מחשב חדש, יש קודם כל לבדוק אם המחשב נמצא בתקופת האחריות. אם כן – תקנו את המחשב! אם לא – בצעו שיקול כלכלי פשוט – כמה יעלה לכם התיקון לעומת כמה שיעלה לכם מחשב חדש ומשודרג. ככל שהתיקון יהיה זול יותר כך עדיף יהיה לתקן אותו וככל שהתיקון יהיה יקר יותר (וקרוב למחיר של מחשב חדש), כך יש להעדיף רכישת מחשב חדש..

השאר תגובה