משטח קירור למחשב נייד

כיצד בוחרים מתכנת מתאים לאפליקציה שלכם?

אחת הסכנות הגדולות ביותר הנשקפות כיום לכל מחשב נייד, מצויה כמובן באפשרות להתחממות שלו יתר על עמידה, העשויה בסופו של דבר להביא לקריסת מערכותיו. בהתאם לכך, המאוורר הפנימי שמותקן כיום בכל מחשב נייד אינו מספיק ברוב המקרים למנוע את התחממות היתר, כשרצוי לרכוש בנוסף משטח קירור מיוחד למחשב נייד.

מבנהו של משטח קירור למחשב נייד

משטח קירור למחשב נייד, מורכב למעשה ממספר מאווררים המותקנים בתוכו, הפועלים במהירויות סיבוב שונות. תפקידם של המאווררים הללו, מתרכז למעשה בקירור המחשב שמונח על גביו של משטח הקירור באופן חיצוני, המבטיח שמירה על הטמפרטורה הרצויה. כמו כן, חשוב לציין כי כל משטח קירור מן הסוג הזה מותאם לגודל מסוים של מחשב נייד. לכן, לפני שאתם ניגשים לרכוש משטח קירור למחשב הנייד שברשותכם, וודאו כי מדובר בכזה המותאם לגודלו.

סוגי המחשבים הניידים המחייבים שימוש במשטחי קירור

כיום, מומלץ לרכוש לכל מחשב נייד משטח קירור ייעודי ותואם לגודלו. למרות זאת, סוגי המחשבים הניידים המחייבים שימוש במשטחי קירור, הם כאלו המאופיינים בשימוש כבד ומרובה לאורך רוב שעות היום. מדובר בעיקר במחשבים ניידים בהם מופעלים משחקים כבדים ועתירי גרפיקה, בנוסף לכאלו המשמשים לצורכי עבודה. עצם השימוש המרובה במחשבים ניידים מן הסוג הללו, יוצר התחממות ברמה גבוהה יותר מהמקובל, העלולה בסופו של דבר לפגוע ולהסב נזקים משמעותיים ברכיביהם הפנימיים.

דגשים חשובים לפני רכישת משטח קירור למחשב נייד

מלבד התאמת משטח הקירור לגודלו של המחשב הנייד שברשותנו, נדרש לשים דגש מרכזי בבחירה גם במספר המאווררים המצויים באותו משטח קירור. משטח קירור בעל כמות גדולה של מאווררים איכותיים ובעלי מהירויות סיבוב גבוהות, תבטיח ברוב המקרים שמירה על טמפרטורה קבועה ויציבה במחשב הנייד, שתסיר את סכנת ההתחמות.

.

השאר תגובה